Afwezigheidbericten / Out of Office Afdrukken

 

Instellen – afwezigheidsberichten voor vaste dagen en/of tijden  

Dit kan een handige functie zijn indien je op vaste dagen en tijden niet aanwezig bent. Bijvoorbeeld indien je parttime werkt. In dit geval krijgt de verzender van een bericht een afwezigheidsmelding van jouw afwezigheid, gedurende de dagen en/of tijden waarop jij hebt aangegeven dat deze berichten verstuurd moeten worden. 

 

Dus: alleen mensen die jou gedurende jouw afwezigheid contacten, krijgen jouw afwezigheidsmelding te zien. Het bericht wat verstuurd is, kan je bij terugkomst lezen, incl. de afwezigheidsmelding die is verstuurd. 

 

Klik op “Klik hier om in te stellen”. Onderstaand scherm wordt getoond. 

Afbeelding met schermafbeelding
 
Automatisch gegenereerde beschrijving 

  • Kies bij “Start” de begintijd van afwezigheid. 
  • Kies bij “Eind” de eindtijd van afwezigheid. 
  • Kies bij “Dagen” de dag of de dagen waarop je afwezig bent (meerdere selecties mogelijk). 
  • Schrijf in het veld “Afwezigheidsbericht” jouw afwezigheidsbericht (maximaal 500 karakters). Je kan ook de bestaande tekst laten staan. De velden “[START]” en “[EIND]” hoef je niet aan te passen, deze worden automatisch gevuld met de informatie uit de eerste twee velden. 
  • Kies vervolgens boven in het scherm de optie “Ingeschakeld”. 

 

Indien je op verschillende dagen en/of op verschillende tijden afwezig bent, is het mogelijk om meerdere regels aan te maken. Klik in dit geval op de optie “Voeg een extra tijdregel” toe (zie optie onder de velden “Start” en “Eind”). 


Voorbeeld

Afbeelding met schermafbeelding
 
Automatisch gegenereerde beschrijving  

Mijn afwezigheid is nu zo ingesteld dat deze afwezigheidsberichten stuurt aan personen die mij berichten gedurende ’s dinsdags 17.00 uur tot en met donderdag 09.00 uur. 

 

Verwijderen – afwezigheidsberichten voor vaste dagen en/of tijden  

Heb je een afwezigheidsbericht ingesteld voor vaste dagen en/of tijden die je graag wilt verwijderen, dan kan je de ingestelde instelling verwijderen middels het “Prullenbak”-icoontje. Na het aanklikken van dit icoontje, verdwijnt jouw instelling direct. 

Afbeelding met schermafbeelding
 
Automatisch gegenereerde beschrijving 

 

Instellen afwezigheidsberichten voor een bepaalde periode 

Dit kan een handige functie zijn indien je een periode niet aanwezig bent. Bijvoorbeeld in verband met vakantie of door ziekte. In dit geval krijgt de verzender van een bericht een afwezigheidsmelding van jouw afwezigheid, gedurende de dagen en/of tijden waarop jij hebt aangegeven dat deze berichten verstuurd moeten worden. 

 

Dus: alleen mensen die jou gedurende jouw afwezigheid contacten, krijgen jouw afwezigheidsmelding te zien. Het bericht wat verstuurd is, kan je bij terugkomst lezen, incl. de afwezigheidsmelding die is verstuurd. 

 

Klik op “Klik hier om in te stellen”. Onderstaand scherm (zie volgende bladzijde) wordt getoond. 

  • Kies bij “Begindatum” middels de kalender de dag waarop jouw afwezigheid begint. 
  • Kies bij “Einddatum” middels de kalender de dag waarop jouw afwezigheid eindigt. 
  • Pas de tijden die worden getoond bij “Begindatum” en “Einddatum” aan op basis van de tijden waarop jouw afwezigheid begint en eindigt. 
  • Schrijf in het veld “Afwezigheidsbericht” jouw afwezigheidsbericht (maximaal 500 karakters). Je kan ook de bestaande tekst laten staan. De velden “[START]” en “[EIND]” hoef je niet aan te passen, deze worden automatisch gevuld met de informatie uit de eerste twee velden. 
  • Kies vervolgens boven in het scherm de optie “Ingeschakeld 

 

Afbeelding met schermafbeelding
 
Automatisch gegenereerde beschrijving 

 

Let op! Heb je zowel afwezigheidsberichten ingesteld bij “Stuur altijd” en bij “Periode”, dan heeft het bericht dat je hebt ingesteld bij “Periode” voorrang. Met andere woorden: indien er overlap zit tussen de dagen en tijden die je hebt ingesteld bij “Stuur altijd” en de periode waarop je afwezig bent, dan wordt alléén het bericht dat je hebt ingesteld bij “Periode” gestuurd. Is de periode van afwezigheid voorbij, dan pakt het systeem automatisch weer jouw afwezigheidsbericht die je hebt ingesteld bij “Stuur altijd”. 

 

Verwijderen - afwezigheidsberichten voor een bepaalde periode 

Heb je een afwezigheidsbericht ingesteld voor een periode die je graag wilt verwijderen, dan kan je de ingestelde instelling verwijderen middels het “Prullenbak”-icoontje. Na het aanklikken van dit icoontje, verdwijnt jouw instelling direct. 


Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.
×

Some text in the Modal..