Hoe verwijder ik gebruikers? Afdrukken

Je hebt twee opties om gebruikers op inactief te zetten. Je kunt ze deactiveren of verwijderen.

Deactiveren

Een gedeactiveerde gebruiker kan niet langer inloggen en al zijn contacten/collega’s zien conversaties met deze persoon als een gesloten gesprek.


Een gedeactiveerde gebruiker zal dan ook niet tevoorschijn komen als je de filter ‘Open’ gebruikt om je gesprekken weer te geven. Alle gespreksgeschiedenis met deze persoon blijft wel inzichtelijk.


Om een gebruiker te deactiveren ga je naar de bedrijfsinstellingen. Als je de beheerder van je bedrijf bent, kun je deze openen door in de webversie naar het menu rechts bovenin te gaan en de optie ‘Bedrijfsinstellingen’ aan te klikken. In de bedrijfsinstellingen open je de ‘Gebruikers’ tab. Zoek de gebruiker op die je wilt deactiveren. Op de ‘regel’ van deze gebruiker klik je op ‘Opties’. Om de gebruiker te deactiveren klik je op ‘Deactiveer’. Je kunt er ook voor kiezen om eerst op ‘Wijzig’ en vervolgens op ‘Deactiveer account’ te klikken.


Een gedeactiveerde gebruiker kan desgewenst opnieuw geactiveerd worden.


Verwijderen

Om de gebruiker volledig te verwijderen, dien je hem/haar eerst via de bovenstaande stappen te deactiveren. De knop waarmee je eerst de gebruiker deactiveerde zal nu de optie bieden om de gebruiker te verwijderen.


Wanneer de gebruiker verwijderd is, heeft dit de volgende consequenties:

  • De gebruiker heeft geen toegang meer tot het account.
  • Eén-op-één conversaties met de verwijderde gebruiker worden automatisch gesloten en de naam van de gebruiker wordt weergegeven als ‘Anonymous User’.
  • In groepsconversaties waaraan de gebruiker deelnam, worden zijn/haar berichten nu toegekend aan ‘Anonymous User’.
  • De verwijderde gebruiker kan niet meer geactiveerd worden.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.
×

Some text in the Modal..