De File Share module kan je pas gebruiken nadat deze aan de Outlook cliënt is toegevoegd. Dit wordt doorgaans gedaan door de beheerder van jouw Office omgeving.
Mocht je dit toch handmatig moeten doen door middel van een zogenoemd manifest, dan beschrijven we hieronder hoe dat moet.
Deze manifesten worden alleen gedeeld met de IT-afdeling van jouw organisatie dus je zal bij hen aan moeten kloppen om deze te bemachtigen.
INHOUDSOPGAVE
Via Outlook op het web
- Log in op portal.office.com en kies vervolgens voor Outlook.
- Eenmaal geladen klikken we op 'Nieuw bericht.'
- Klik op de 3 puntjes in de balk onder het tekstveld en naast de verzenden en verwijderen knoppen:
- Daar kiezen we voor 'Invoegtoepassingen downloaden'
- Nu wordt het module center geladen waar we moeten kiezen voor 'Mijn invoegtoepassingen.'
- Kies voor 'Aangepaste invoegtoepassing toevoegen.'
- Kies vervolgens voor 'Toevoegen vanuit URL' en vul de URL in bij het tekstveld.'
- Druk op 'Ok,' en vervolgens op 'Installeren.'
De module is nu aan Outlook toegevoegd.
Vanuit de Outlook desktop-cliënt:
- Klik in de desktop cliënt op het tabje 'start' en kies voor 'Invoegtoepassing downloaden.'
- Mocht je deze knop niet kunnen vinden, ga dan naar 'Bestand,' het tabje 'Info' en klik op 'Invoegtroepassingen beheren'
Ongeacht welke manier je kiest zal Outlook je nu naar het module center sturen.
- Kies voor 'Aangepaste invoegtoepassing toevoegen.'
- Kies vervolgens voor 'Toevoegen vanuit URL' en vul de URL in bij het tekstveld.'
- Druk op 'Ok,' en vervolgens op 'Installeren.' De module is nu geïnstalleerd.