Verschillende personen kunnen gebruik maken van Zaurus. Zaurus maakt hierin een onderscheid tussen collega’s, professionals en zorgvragers. In onderstaande subparagrafen wordt een toelichting gegeven hoe deze verschillende gebruikers kunnen worden uitgenodigd.
INHOUDSOPGAVE
- Collega uitnodigen
- Professional uitnodigen
- Het verschil tussen een collega en een professional
- Zorgvrager uitnodigen
- Uitnodiging intrekken
Collega uitnodigen
Het is mogelijk dat de persoon waarmee je een conversatie probeert te starten nog geen account heeft bij Zaurus. In dit geval kan je deze persoon uitnodigen tot het Zaurus-platform.
Klik op “Nieuw” in de donker blauwe balk onder in het scherm.
Kies vervolgens “Collega”.
Je krijgt vervolgens onderstaand scherm te zien. Vul de benodigde gegevens in en klik op “Stuur”.
Jouw collega krijgt nu een mail om met daarin een activatiecode om zijn/haar mail te activeren. Zodra jouw collega dit heeft gedaan, kunnen jullie een conversatie met elkaar starten.
Professional uitnodigen
Het is mogelijk dat de persoon waarmee je een conversatie probeert te starten nog geen account heeft bij Zaurus. In dit geval kan je deze persoon uitnodigen tot het Zaurus-platform.
Klik op “Nieuw” in de donker blauwe balk onder in het scherm.
Kies vervolgens “Professional”.
Je krijgt vervolgens onderstaand scherm te zien. Vul de benodigde gegevens in en klik op “Stuur”.
De professional krijgt nu een mail om met daarin een activatiecode om zijn/haar mail te activeren. Zodra de professional dit heeft gedaan, kunnen jullie een conversatie met elkaar starten.
Het verschil tussen een collega en een professional
Op het eerste gezicht is er binnen Zaurus weinig verschil tussen een collega en een professional. Op de achtergrond zit hier toch wel degelijk een verschil in.
Een collega zal altijd onder het abonnement van de organisatie vallen. Dit houd in dat deze van dezelfde beeldbelminuten gebruikt maakt als de rest van de organisatie.
Een professional doet dat niet. Mocht de professional nog geen Zaurus account hebben, dan zal deze professional een eigen abonnement krijgen. Dit abonnement heeft echter veel minder features en zal minder beeldbelminuten hebben.
Zorgvrager uitnodigen
Zaurus zal voornamelijk gebruikt worden voor communicatie met een zorgvrager, en hieronder leggen we uit hoe dat moet.
Tip! We raden aan om zorgvragers altijd uit te nodigen in een spreekkamer. Op deze manier kan je de spreekkamer sluiten wanneer de zorgvrager uitbehandeld is en op deze manier voorkomen dat de zorgvrager nog berichten gaat sturen. Doe je het contact buiten een spreekkamer, en je wilt dat dit persoon je geen berichten meer kan sturen, dan moet je dit contact blokkeren wat misschien onvriendelijk overkomt. Hier lees je hoe je digitale spreekkamers kan gebruiken.
Klik op “Nieuw” in de donker blauwe balk onder in het scherm.
Kies vervolgens “Zorgvrager”.
Kies vervolgens E-mailadres als optie om de zorgvrager uit te nodigen. Vul het e-mailadres, voor- en achternaam van de zorgvrager in en klik op “Stuur”.
Je krijgt een bevestiging dat de uitnodiging is verstuurd.
De zorgvrager dient naar de website van Zaurus te gaan en zich te registreren middels de code die in de mail staat benoemd.
Zodra dit gelukt is, krijgt de zorgvrager Zaurus te zien met jou als conversatiepartner.
De zorgvrager kan nu een conversatie met je starten en andersom. Jij kunt nu ook een videogesprek starten met de zorgvrager.
Uitnodiging intrekken
Zodra je iemand hebt uitgenodigd, verschijnt deze persoon in jouw Zaurus-scherm. Zolang iemand de uitnodiging nog niet heeft geactiveerd, kan je de uitnodiging annuleren/intrekken.
Selecteer de persoon in jouw chatoverzicht. Bovenin zie je een knop met de tekst “Uitnodiging annuleren”.
Zodra je op deze knop klikt, dan verschijnt er een pop-up. Klik op “Ja”. De uitnodiging is geannuleerd en alle gegevens van dit persoon worden van onze servers verwijderd.