Om via de Outlook add-in een spreekkamer aan te maken moet je eerst de add-in installeren. Je kan hier lezen hoe dat moet.

Ga eerst naar je Outlook agenda van de account waaraan de add-in toegevoegd is.


Druk daar op 'nieuwe gebeurtenis.'

Je zal nu onder het tabje 'Afspraak' ook een Zaurus knop moeten kunnen vinden.

Als je hier op drukt zal er aan de rechterkant van het scherm een Zaurus venster verschijnen.

Je zal hier eerst op moeten inloggen met je Zaurus account. Als je nog geen Zaurus account hebt, dan kan je via de knop onderaan het scherm registreren.


Na het inloggen Om de afspraak te maken moeten we eerst een titel invullen. Vul daarna de begin en eindtijden in en druk dan op de 'Maak spreekkamer-knop.'


Er wordt nu een standaard tekst gegenereerd waar ook een link 'Open de digitale spreekkamer' instaat.

Hoewel je helemaal vrij bent om de tekst naar wens aan te passen raden we wel aan om voorzichtig te zijn met aanpassingen van de link zelf.

Het zal er als volgt uit komen te zien.

Voeg dan nog de deelnemers toe via de 'Deelnemers uitnodigen' knop boven in de taakbalk en druk op verzenden.


De afspraak is nu ingepland en wanneer het tijd is kan iedereen op de link in het bericht klikken.


Mocht de afspraak verplaatst worden, of doorgestuurd moeten worden aan nog meer personen, dan kan dat gewoon en zal het geen impact hebben op de spreekkamer.