Een digitale spreekkamer kan worden gesloten. Als je de eigenaar van de spreekkamer bent kun je dit doen door in de webversie te gaan naar ‘Meer’ en te klikken op ‘Sluit spreekkamer’. Op je mobiele apparaat kun je je conversatie sluiten door het gesprek te openen, in het menu recht bovenin te klikken op ‘opties’ en daar te klikken op ‘Spreekkamer sluiten’.


Een gesloten spreekkamer is een spreekkamer waar geen aanpassingen meer aan mogen worden gedaan. Dit betekent dat er geen nieuwe berichten mogen worden verstuurd in die spreekkamer. Ook mogen er geen mensen worden toegevoegd, verwijderd of uit zichzelf weggaan. De spreekkamer kan nog wel gedownload en ingekeken worden.


Waarom zou je een digitale spreekkamer willen sluiten?

Een mogelijk voorbeeld is dat je een spreekkamer hebt voor een project dat inmiddels is afgerond. Nadat het project is afgerond, is het spreekkamer niet langer nodig en kan daarom worden gesloten.


Als een spreekkamer is gesloten kun je ervoor zorgen dat je hem niet langer in je overzicht ziet door de filter van je conversatie-overzicht op ‘Open’ te zetten. Alle gesloten spreekkamer worden dan niet langer getoond.


Kan ik een gesloten spreekkamer heropenen?

Nee, wanneer een spreekkamer eenmaal is gesloten kan je deze niet meer heropenen. Je dient dan een nieuwe spreekkamer aan te maken.


Kan ik digitale spreekkamer ook volledig verwijderen?

Wanneer je het spreekkamer gesloten hebt, zul je ook de optie krijgen om deze te verwijderen. Deze optie is (op desktops / in web) te vinden in hetzelfde menu als waar je de spreekkamer gesloten hebt: klik links bovenin, onder de titel op ‘Meer’. Vervolgens kun je kiezen voor ‘Verwijder spreekkamer’.

Op Android vind je de optie door de spreekkamer in je overzicht ingedrukt te houden.

Op iOS moet je eerst de gesloten spreekkamer openklikken. Ga vervolgens naar het menu rechts bovenin en kies ‘Opties’. Onderin het scherm zie je vervolgens de optie om de spreekkamer te verwijderen.


Kan ik een één-op-één conversatie sluiten?

Nee, een één-op-één conversatie kun je niet sluiten. Wel kun je een contact (niet een collega) verwijderen of verwijderen en blokkeren.

Om dit te doen open je in web het gesprek met die persoon en ga je naar ‘Meer’. In het menu kies je voor ‘Contact verwijderen’ of ‘Verwijder en blokkeer contact’.

Op je mobiele apparaat druk je op het contact tot er een menu verschijnt. In dit menu kun je opnieuw kiezen om dit contact te verwijderen of te verwijderen en te blokkeren.